DATA MINING Prediksi Kebutuhan Nasabah Dengan Teknik Data Mining Dalam Mendukung Strategi Pemasaran Bank
Abstract
Loyalitas nasabah dalam menggunakan produk perbankan merupakan salah satu faktor keberlangsungan sebuah Bank, sehingga menuntut pihak manajemen perbankan berinovasi untuk meng-create produk unggulan. produk-produk yang dihasilkan pun berevolusi dari produk klasik hingga produk digital yang memanfaatkan perkembangan teknologi. tujuan terpenting adalah meyakinkan nasabah untuk menggunakan berbagai produk perbankan yang tentunya sesuai dengan kebutuhan nasabah. Database nasabah merupakan pasar yang ideal dalam menawarkan produk. Pemanfaatan data nasabah dengan teknik Data Mining dan Algoritma C.45 dapat membantu pihak Bank dalam memprediksi kebutuhan nasabah, karena teknik Data Mining dapat mengungkapkan pola-pola tersembunyi dari perilaku nasabah. Informasi pola-pola perilaku nasabah dimaksud dapat dijadikan modal utama oleh pemasaran Bank untuk memprediksi kebutuhan transaksi keuangan dari nasabah
Copyright :
Authors who publish their manuscripts in this Journal agree to the following conditions:
The copyright for any article in the Jurnal Bangkit Indonesia by LPPM STT Indonesia Tanjung Pinang is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
The author acknowledges that Jurnal Bangkit Indonesia has the right to publish for the first time with a Licence Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License / CC BY-NC-SA 4.0
Authors can enter writings separately, arrange non-exclusive distribution of manuscripts that have been published in this journal into other versions (eg sent to the author's institutional repository, publication in a book, etc.), by acknowledging that the manuscript has been published or the first time in the Jurnal Bangkit Indonesia
Licence :
Jurnal Bangkit Indonesia published under the terms of a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License / CC BY-NC-SA 4.0 This license permits anyone to to distribute, remix, adapt, and build upon the material in any medium or format for noncommercial purposes only, and only so long as attribution is given to the creator. If you remix, adapt, or build upon the material, you must license the modified material under identical terms.