Implementasi Dan Evaluasi Sistem Informasi Akademik Sekolah Dasar Negeri 6 Dengan Pendekatan User Experience (Ux)
Abstract
Banyaknya sistem informasi yang dibangun untuk sekolah, menjadi permasalahan ketika fungsionalitas dari sistem kurang sesuai dengan kebutuhan pengguna. Keberhasilan implementasi sistem informasi akademik salah satunya bisa dilihat dari tingkatkepuasan pengguna. Kepuasan pengguna dapat diukur dari seberapa efisien dan efekif fungsional sistem berjalan. Dalam penelitian ini dilakukan pengujian berbasis User Experience(UX) dengan menggunakan metode User Experience Quistionaire (UEQ) untukmengetahui tingkat efektivitas dari implementasi sistem informasi akademik.Metode UEQ memiliki 26 item pernyataan dengan skala 1 sampai 7 yang dikelompokkan menjadi 6komponen.Berdasarkan hasil pengujian yang dilakukan terhadap 20 responden pengguna diketahuibahwa implementasi sistem informasi akademik bisa diterima dengan baik dan dapat dimaksimalkan penggunaannya dalam prosespengolahan data akademik.
Copyright :
Authors who publish their manuscripts in this Journal agree to the following conditions:
The copyright for any article in the Jurnal Bangkit Indonesia by LPPM STT Indonesia Tanjung Pinang is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
The author acknowledges that Jurnal Bangkit Indonesia has the right to publish for the first time with a Licence Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License / CC BY-NC-SA 4.0
Authors can enter writings separately, arrange non-exclusive distribution of manuscripts that have been published in this journal into other versions (eg sent to the author's institutional repository, publication in a book, etc.), by acknowledging that the manuscript has been published or the first time in the Jurnal Bangkit Indonesia
Licence :
Jurnal Bangkit Indonesia published under the terms of a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License / CC BY-NC-SA 4.0 This license permits anyone to to distribute, remix, adapt, and build upon the material in any medium or format for noncommercial purposes only, and only so long as attribution is given to the creator. If you remix, adapt, or build upon the material, you must license the modified material under identical terms.